Razgovarali smo s nekoliko vozača u ZET-u koji su, zbog straha od sankcija, molili za anonimnost, i svi govore isto - nedostaje im vozača autobusa, dok se u upravi te gradske prijevozničke tvrtke gotovo svakodnevno zapošljavaju novi "direktori". Najgore je, kažu, što u cijeloj priči ispaštaju građani, a nitko se nije udostojio javno reći u čemu je problem pa da se onda vozni redovi i službeno reduciraju. Ako ništa, smatraju naši sugovornici, barem će svi znati kada neke linije voze, a kada ne voze, pa će se po tome prilagođavati. Ovako ljudi stoje na stanici i čekaju autobus koji neće doći u navedeno vrijeme, ili neće doći uopće.
- Sve je, u principu, vrlo jednostavno. Primjerice, s jednog polazišta idu četiri linije, a dostupna su samo tri vozača. Linija 1 kreće u 13:10 sati, linija 2 u 13:20 sati, linija 3 u 13:30 sati, a linija 4 u 13:40 sati pa se onda za taj dan linija 2 skroz ukine, ako prolazi istom ili sličnom trasom kao linije 1 i 3. No onda se promjene i vozni redovi spomenutih linija pa linija 1 više ne kreće u 13:10 sati već u 13:15 sati, dok se polazak linije 3 s 13:30 sati pomakne na 13:25 sati. Tako se smanji razmak između te dvije linije da građani ne bi primijetili da se nešto događa, a ZET tako zakamuflira činjenicu da im nedostaje vozača - kažu nam naši sugovornici iz ZET-a.
To se događa već neko vrijeme, no vozača je sve manje pa su takve "igre" s voznim redovima sve češće, što su sada počeli primječivati i Zagrepčani. Najgore je to što dolazi zima, a čekati autobus koji uopće ne misli doći, ili ga čekati 10-ak minuta dulje, nije najugodnije.
Najveći problem je, govore nam naši sugovornici, na linijama gdje su polasci autobusa rijeđi. Sustav, naime, funkcionira tamo gdje ima više linija, a razmak u polascima kod svake je 20 minuta ili pola sata. No tamo gdje su razmaci veći, po sat ili više vremena, i taj je problem veći jer su ljudi prisiljeni čekati puno dulje ne bi li se ukrcali na autobus koji će ih odvesti do radnog mjesta, škole ili fakulteta. S time, nastavljaju naši sugovornici, dolaze i drugi problemi jer neki zbog toga kasne na posao, u školu, k liječniku. ZET, s druge strane, sve to zataškava i za cijelu situaciju krivi prometne gužve u gradu. Pitanje je samo - do kada, jer sve je više bijesnih građana, a ZET-u, kako čujemo, sve teže krpati rupe koje su iz dana u dan sve veće i veće.